2012-01-10

Nu har vi precis ätit jättegod kvällsmat (som vi har fått alla gånger). Vår värdfamilj kommer från Sri Lanka så det är inte direkt typiskt engelsk mat, något som både jag och Pauline är glada för!

De första två måltiderna fick vi lägga upp maten själv men både idag och igår lassade de upp STORA portioner till oss.. Nu känns det som jag har ris ända upp i halsen typ!
När vi satt och åt vid bordet i köket kom vår värdmamma (ja de brukar sitta i soffan och äta typ..) och satte sig med oss. Haha vet typ inte riktigt var man ska titta på henne när hon sitter och äter med händerna.. Jag sa till Pauline att vi bannemig också får prova det någon dag haha tänk att sen komma på middag i sverige.. Aja får se hur detta slutar!
Annars idag har vi varit i skolan, varit på TESCO och förmodligen köpt en bra lunch.. Nu i början får man typ prova sig fram! Sen har vi lämnat in våra papper så vi får skolkort.
JAG HAR OCKSÅ NU ETT ENGELSKT NUMMER!!!! 07591 352 947 men har (förmodligen) lyckats få igång den andra mobilen också och där har jag mitt svenska 070 32 77 293!!!
Noog allt för idag!! kyssar

Kommentarer
Hatte säger:

Låter som jag ska gå en kurs Sirlansk matlagning ;) eller du bjuder oss när du är hemma igen :)



Glöm inte att dina vänner i Sverige måste spara ditt mobilnr med +44 före om det ska komma fram något sms :)

Hoppas du har det bra :)

Kramar & Pussar

2012-01-16 | 17:50:11
Bloggadress: http://rodhakensjunger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback