2012-01-12

Tjooooooooo!

Idag är jag glad!
Eller jag är super glad sen super ledsen sen super glad o.s.v.

Det är länge vi ska vara här och jag har typ inte riktigt fattat det än.. men den känslan kommer väl senare den också!

Idag har jag bytt en lokal kurs till en annan! Det kändes verkligen som om ett ton lyftes från mina axlar!
Denna kursen som vi från Lund egentligen skulle läsa var en akademisk kurs ..

Jag har pratat med andra som går på svenska skolan och de sa att det var den svåraste kurs de någonsin läst! Så det var skönt att bli av med den i med att vi läser MATTE D!!!!!!! Hjälp.

Annars idag har jag varit i skolan från 8.45-15.40. Med en timmes lunch...

Mitt schema har ändrats lite nu när jag bytte kurs och gett mig fler hålor.
Försöker se det från den positiva sidan att jag kan göra mina läxor i skolan så är jag fri när jag kommer hem att göra andra saker!
Vad nu andra saker är när man tidigast är hemma kanske 17.30?
Har bestämt mig för att börja springa. Jag börjar bli rastlös och har lite svårt att sova..

Så känns som att jag ska dra igång med lite träning så jag somnar snabbt och stenhårt!
Tänkte börja nästa vecka (får se hur nu det går) för jag är fortfarande lite förkyld så hoppas på att det ska vara borta då!

När vi kom hem från skolan (jag och Pauline) var vi jääättehungriga så vi åt rostad macka med jordnötssmör och yoghurt!
Jag har inte ätit jordnötssmör så många gånger.. Det smakade ganska gott men var lite torrt!

Jag saknar inte Polhem, inte Lund, inte min säng...
Men det är andra saker och personer jag saknar JÄTTEMYCKET!!! *

Maten var god idag igen, kan dock inte säga riktigt vad det var..
Vår värdmamma är glad och gullig!

Den ena lokala kursen vi läser är lite om hur saker och ting fungerar i England. Hur man kan se vilken "klass" de tillhör, var de har studerat o.s.v.

Detta är något vi i Sverige verkligen INTE pratar om!! Det känns fel att dela upp människor så men hon har väldigt rätt och än så länge är hon en stoor favorit!!!!

Sen gick jag och Pauline en promenad in till Twickenham!! Det är inte stort men skönt att få lite känsla över vad saker finns för det är ganska mycket:

Busshållsplats där jag stiger på, "-BROO här ska jag av!!" hehe

Jag har varit lite ledsen idag, men har lyssnat SÖNDER en låt som får mig att bli glad!!!*

SAKNAR INTE SVERIGE ALLS MEN SAKER SOM TILLHÖR SVERIGE!!! (för här är varmare hehe, dock INTE innomhus!!! Men jag har fått det varma rummet hihi)

Just nu lyssnar jag på låten, mätt i magen, känner att ögonlocken börjar falla, OCH ÄR GLAD!

Börjar 11.35 imorgon, nice!

Kyssar

Kommentarer
Hatte säger:

Om du visste vad vi längtar ;) Vi har ju inte ens vackert väder :) hihihi

Bra att du är nöjd med ditt val :) det är viktigt att hinna ha kul oxå :) Puss puss

<3 Love you <3

2012-01-16 | 17:53:33
Bloggadress: http://rodhakensjunger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback