denna dagen suger

Hej min dag idag är ingen bra dag och egentligen hade jag föredragit att bara ligga hemma och sova nu.

Den börjar med att jag vaknar i min varma säng under mitt varma täcke. Jag snoozade i 20 minuter och ville verkligen inte gå upp. Ont i huvudet och bara allmänt seg.
När jag bestämmer för att resa mig upp är rummet iskallt. Jag tar på mig min nalletröja och knyter nallefilten runt mig som en kjol.

Går ner i köket. Gör mina dagliga mackor och käkar två bananer. Då jag har slängt i mig min macka och klunkat mitt glas med vatten ställer jag mig upp och går fram till vasken.
Ställer ner tallriken i vasken och sen tappar jag såklart glaset rätt ner på tallriken.
Tallriken går sönder.... Jaha.. skriver en postit-lapp och lägger på den söndriga tallriken och ber om förlåtelse till värdfamiljen.

Går upp på mitt rum. Inga kläder vill vara fina idag och mina stumpor är slut.. Så ja drar på mig ett par strumpbyxor under jeansen och en skjorta. Kollar på klockan och inser att jag har bråttom. Borstar mina tänder. Går ner och säger hejdå och går ut för att hinna bussen.

När jag kommit utanför inser jag att jag glömt mina träningskläder och min lunch.. Går in och hämtar det.. Går ut igen, ser min ena buss.. nä den missade jag.. Tittar lite längre uppåt gatan.. Ja missar den bussen också.. Går till busshållsplatsen och väntar.. länge.. Bussen är full, får stå upp.. Efter ett tag får jag sittplats.

Sen åkte jag med mackan och han påstod det är bättre att åka till stationen och byta buss där.. NÄ för då missar vi bussen där som vi måste hinna och får springa två hållplatser.... ARG!

Kommer till skolan. Jääättelång NK men helt ok! Sen historia också helt ok! Sen lunch + håla det vill säga 2 timmar och 50 minuters rast.. Åt min mat, en MARS.. chillade..

Sen ja.. ligger fortfarande här i soffan och väntar på min lektion som börjar 14.45..
Mår illa gör jag också! Efter skolan ska vi till gymmet men det skulle tydligen ganska många så får se om det finns maskiner så det räcker.

Sen ska jag hem, plugga lite, se hur arga/inte arga de är över tallriken. KALLT är det också... Ush hatar denna dagen..

Säkert min bit av tanden som gav mig liiite tur och nu är ju den av så ja...

Hedda och Annika kommer i alla fall på torsdag så får se fram emot det!

Sen är det även en ja.. tillställning men svenska skolan på lördag som jag ser fram emot!

BLI BARA HELG NUU

Har två presentationer denna veckan, matte, och tyska glosor..

Den som sa att skolan här var chill ljög.

Är arg, illamående, trött, hängig, gnällig och vill bara mysa sönder just nu! Ska vila lite i soffan nu och sen är det gymmet..

puss hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback