London party

Okeeeeeeeeeeej! 

Då ska jag berätta om igårkväll!
Vi provade våra skor i Paulines rum igår innan vi började fixa oss! Då kommer vår värdmamma upp och skrattar jättemycket för att värdpappan hade sagt att vi provade skor.. Hon pratar lite med oss och precis när hon går ut genom rummet säger hon med glimten med ögat. "And remember, no clubbing!" 

VA?! Ingen av oss fattade något! HAHA varför skulle vi annars klä upp oss och ha högklackade skor?? AJA hon är kanske skön ändå!

Efter vi var färdiga tog jag och Pauline bussen in till Richmond. Vingliga i våra klackar tog vi oss till stationen och mötte upp alla andra från Lund som skulle med ut ikväll! 

Vi träffade promotern som vi skulle gå in på klubben med! (hon går på också på svenska skolan!)

Vi tog i alla fall tunnelbanan in till London, bytte två gånger, och sen ca 5 min promenad! 

Ja ni har sett bilderna från igår. HÖGA klackar som ja är fint men fyfan ett helvete att gå i. (lättare att dansa i hehe) 

Vi stod där ute ett tag. Eftersom klubben hade nyöppning efter en renovering var där SÅ FRUKTANSVÄRT MYCKET FOLK!!

Från början skulle vi inte betala verken inträde eller dricka men i med att det var så mycket folk som ville in fick vi betala 5 pund var! (vilket är inget då killar typ måste betala 20 pund + dricka!! hehe)

Jag och 5 tjejer till gick först in och betalde till alla och sen ner! 

Sen lämnade vi in jackan som på denna klubben kostade 1,5 pund per sak.. Ja bra fakta att veta någon annan gång kanske! 

Det var en väldigt fin klubb så alla var väldigt finklädda! (dock såg jag en tjej med jeans.. hmm)

På dessa klubbar är det sån dresscode så om man har fula kläder kommer man inte in! Trots att man har åldern inne och betalar. 

Vi hittade tillslut i alla fall vår promoter och hon tog med oss in i ett litet "rum" eller vad man ska kalla det.. Det var öppet ut till dansgolvet men ändå lite avskilt! Det stod en vakt där som vaktade alla som gick in där!! Vi fick i alla fall en klydd på handen så han kunde lysa med en sån lampa och se att vi hade rätt att vara där!

Sen bjöd de på drinkar och antalet människor bara ökade HEEELA tiden!! 

Vi gick ut och dansade lite, fick någon drink till, blev uppdragna att dansa i soffan i det lilla "rummet" HAHA fick ett tips hur man skulle stå i soffan med klackarna.. ja det fick man tydligen.. "-ställ baksidan av klackarna intill ryggen av soffan så står du stadigare!" Haha tips från proffset eller..? 

Slutade med att jag Filippa och Malin tog av våra skor och stod och vickade på höfterna ett tag hehe!

Malin hittade två tjejer som vi snackade med ett tag, men varifrån har vi ingen aning.. nära ryssland typ hehe?

Sen var klockan mycket och fötterna gjorde ONT! Så vi bestämde oss för att åka hem. Vi tog dock en snabbis inne på donken hehe

Sen tog vi bussen med två killar från svenska skolan.. Om de inte hade varit där.. HUR HADE VI HITTAT HEM??

Aja vi kom till twickenham och hoppade på N22 som vi trodde skulle gå till oss men nä. Så vi fick ett nummer av två svenska tjejer som hade åkt samma buss!

Vi ringde och de skickade en taxi. 

Jag fick ett sms om vad det var för bil och registreringsskylt. De ville även ha våra namn! När vi satt och väntade kom en annan bil, än den som de skrivit i sms:et och  sa våra namn. 

Vi gick fram till honom men förstod inte vad han sa.. Sen kom vår taxi! PUH hur kunde det gått om vi hoppade in i den andra bilen? Var hade vi varit nu då?

Känns som om jag varit med om mycket skit på dessa inte ens två veckorna.. Hounslow, nästan Stanstead, nu läbbig taxibil och vem vet mer hur mycket fel här kan gå..?

Vi kom i alla fall hem, SMÖG upp på Paulines rum och jag däckade så gott som direkt! Fick en våtservett av Pauline så lyckades få bort lite av kladdet i ansiktet! hehe och maskaran tog jag av redan på bussen.. Ja de som känner mig vet hur hehe 

Vaknade idag vid 13. Hoppade i duschen. ÅHHH VAD SKÖNT!!!! 

Sen har vi bara suttit på Paulines rum och glott vid datorn. Våra värdföräldrar är helt uppjagade att vi inte äter något.. 

Nu skulle hon tydligen göra Engelsk frukost till oss.. nää hjälp mamma.. bönor.. öhh.. jaja får se hur detta går!

Hon var precis här inne och sa att vi skulle komma ner strax. Innan hon går slutar hon med "You are really funny!" Okej.. bra eller dåligt?? 

Nä nu måste vi väl rusa ner så hon inte tycker vi är mer udda.. 

PUUUUSSSSSSSSSSSSSSSS

Kommentarer
Hatte säger:

Hallå där!!! ;) Nu är det mer än jag hade gjort ...

Du vet det jag brukar säga "Ha kul - gör inget jag inte hade gjort" Du måste vara försiktig :) Tur har ni i alla fall ... pust pust

Ät nu lite bönor så du visa din fina uppfostran ;9

Kramar :) & Pussar :)

2012-01-21 | 17:05:29
Bloggadress: http://rodhakensjunger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback