Oxford

Igår åkte vi med skolan till Oxford! Det är en stad som ligger lite utanför London.

I en kyrka där som (om jag inte minns fel) hetter Christ Church är Harry Potter matsalen inspelad! Det kostade dock 6,5 pund så vi gick aldrig in men har varit utanför! Haha jag är inget Harry Potter fan (kanske kan bli?) DÅ kommer jag ångra mig att jag inte gick in, får se till att inte bli ett Harry Potter fan helt enkelt!
Sen var vi inne på lite olika Collage. Studenterna har tydligen massa exams nu men såg inga! (De skulle ha en särskild klädsel med olika färg på slipsen beroende på vilken period av deras exams de var. Dvs om de skulle inleda, var i mitten eller var färdiga)
Sen gick vi runt lite i stan, som jag tyckte var väldigt fin! Fina hus och trevlig miljö! Haha tantvarning men nä storstad är faktiskt ganska hetsigt och där var en go blanding! (Vi var där från 10.30- 15.30 så kan egentligen inte säga mer än att de hade god mat på pizza hut.)
Bussen dit tog 1,5 timme från skolan men halvsov på båda hållen så det var inte så farligt!
Tyckte det var en bra dag! Gillar att se lite annat än bara klubbarna, inte för att dem är dåliga men ÄNDÅ!
-
-
-
-
-
-
-
Efter vi hade käkat lunch lämnade vi de tre som var bakis och gav oss ut på egna äventyr! De var under denna tiden vi hann se allt också! haha
Pussen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback